W transporcie publicznym dwóch największych miast Hiszpanii – Madrycie i Barcelonie – pojawiły się autobusy CaetanoBus H2.CityGold z wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyoty.
Ambitny projekt wprowadzenia wodorowych autobusów do transportu miejskiego i międzymiastowego w Hiszpanii stał się faktem za sprawą prywatnego przewoźnika Alsa, który nawiązał współpracę z Toyotą. Dzięki temu stolica kraju może pochwalić się pierwszymi całkowicie bezemisyjnymi autobusami miejskimi CaetanoBus H2.CityGold z elektrycznym napędem na ogniwa paliwowe Toyoty. Jeden z nich obsługuje dwie regularne linie w miejscowości Torrejón de Ardoz pod Madrytem, pokonując dziennie około 200–250 km. Drugi porusza się między hiszpańskimi miastami, aby możliwości bezemisyjnego autobusu zasilanego wodorem mogła poznać jak największa liczba mieszkańców.
Alsa to prywatna spółka współtworząca system transportu publicznego w Hiszpanii. Należy do grupy National Express Alsa i posiada około 4400 autobusów przewożących ponad 392 miliony pasażerów rocznie. W całym Madrycie autobusy tego operatora obsługują wiele linii miejskich i międzymiastowych, a do 2030 roku firma planuje wymienić całą flotę na pojazdy bezemisyjne, w tym także wodorowe.