Toyota opracowuje nowy projekt poduszki powietrznej otaczającej górną część ciała. Będzie ona nie tylko chroniła głowę pasażera przed obrażeniami, ale także osłoni jego twarz oraz zadba o stabilizację szyi i barków w przypadku kolizji. Odpowiedni wniosek już został zgłoszony do Urzędu Patentowego i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych.
Poduszki powietrzne, które są stosowane obecnie, chronią przed obrażeniami głównie głowę i klatkę piersiową. Nowy projekt Toyoty zakłada bardziej kompleksową osłonę wokół górnej części ciała pasażera. Podczas kolizji poduszka ma utrzymywać głowę pasażera w stabilnej pozycji, w jednej linii z górną częścią tułowia, zapobiegając jej skręcaniu czy gwałtownym ruchom na boki. W rezultacie głowa, szyja i barki będą lepiej chronione podczas zderzeń bocznych. Również uderzenia pod skosem będą miały niewielki wpływ na górną część kręgosłupa.
Nowa poduszka powietrzna Toyoty będzie umieszczana w zagłówku fotela. Powietrze do niej będzie wpuszczane etapami, tak aby zdążyła uzyskać odpowiedni kształt wokół pasażera. Pomocne będą tu czujniki systemów bezpieczeństwa czynnego i oparty na ich działaniu układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), który uruchamia poduszkę na chwilę przed zderzeniem. Dzięki temu w momencie kolizji, kiedy na pasażera zaczynają działać duże siły, poduszka wokół niego ma już optymalny kształt, który zapobiega skutkom gwałtownych przeciążeń.