W latach 2024-26 w Japonii i Stanach Zjednoczonych uruchomione zostaną nowe linie produkujące baterie do samochodów elektrycznych. Toyota Motor Corporation przeznaczyła na ten cel 5,6 mld dolarów (730 mld jenów). Możliwości produkcyjne Toyoty w obu regionach wzrosną dzięki temu do 40 GWh baterii rocznie.
W grudniu ubiegłego roku Toyota poinformowała, że zainwestuje 70 mld dolarów (8 bln jenów) w prace badawczo-rozwojowe oraz zwiększenie produkcji zelektryfikowanych samochodów. ¼ tej kwoty zostanie przeznaczona na rozwój i produkcję baterii.
W ramach realizacji tej strategii Toyota w zakłady w Japonii i USA zainwestuje 5,6 mld dolarów. Pozwoli to zwiększyć możliwości produkcyjne baterii w tych krajach do 40 GWh rocznie. Nowe linie produkcyjne zostaną uruchomione latach 2024–2026.
400 mld jenów trafi do kilku zakładów Toyoty w Japonii oraz do fabryki Himeji należącej do Prime Planet Energy & Solutions, spółki joint venture Toyoty i Panasonica.
W Stanach Zjednoczonych fabryka Toyota Battery Manufacturing North Carolina otrzyma na rozbudowę 2,5 mld dolarów (325 mld jenów). Amerykański zakład zwiększy poziom zatrudnienia o 350 osób – do 2100 pracowników.
Chcąc zapewnić stabilność produkcji samochodów elektrycznych na poziomie odpowiadającym rosnącemu popytowi, Toyota skupi się także na rozbudowie i wzmocnieniu łańcucha dostaw. Dlatego obok wzmacniania własnej produkcji, firma zwiększy także dostawy od zaufanych partnerów.
Toyota dąży do osiągnięcia neutralności węglowej w 2050 roku, dlatego też intensywnie rozwija wszystkie rodzaje nisko- i bezemisyjnych napędów. Dzięki temu firma może elastycznie dostosowywać gamę modelową do poszczególnych rynków, zapotrzebowania klientów i stanu infrastruktury.
Już w najbliższych latach coraz większą rolę w ofercie producenta będą odgrywały elektryki (BEV). Do 2030 roku gama BEV Toyoty i Lexusa będzie liczyła 30 modeli, a roczna sprzedaż osiągnie poziom 3,5 mln samochodów.